piątek, 28 kwietnia 2017

Różnorodność zleceń dla grafików reklamowych

Wbrew powszechnemu wyobrażeniu, moja praca jako grafika reklamowego nie zawsze polega na tworzeniu niezwykle oryginalnych, zadziwiających projektów. Często jest to realizacja prostych zleceń, takich jak projektowanie wizytówek.

Do czego służą wizytówki? 

Generalnie, zanim stworzę projekt zawsze zastanawiam się, czemu ma służyć produkt końcowy. Projekty wizytówek tworzę więc w oparciu o to, do czego służą wizytówki.

Pozornie, sprawa wydaje się oczywista. Wizytówka zawiera najważniejsze informacje na temat
jej właściciela, czyli pojedynczej osoby lub też firmy. Wydawać by się więc mogło, że kiedy tworzę projekty wizytówek produkuję materiały informacyjne. Nie do końca jednak jest to prawda.

Wizytówka nie tylko przekazuje informacje, ale jest również materiałem wykorzystywanym w marketingu. Jest to marketing który polega na zapoznaniu jak największej liczby ludzi z nazwą firmy i z jej działalnością. Dlatego właśnie, wizytówka powinna zawierać krótki opis działania firmy, a nie tylko suche informacje, takie jak nazwa i adres spółki.

Oprawa graficzna 

Oczywiście, z racji tego, że jestem graficzką reklamową klienci oczekują ode mnie ciekawej oprawy wizytówki. Muszę podchodzić do tego bardzo ostrożnie, gdyż nie można przesadzić z oryginalnością czy też ze stosowaniem zbyt wielu jaskrawych barw. Wizytówki powinny być raczej stonowane i eleganckie. Jednocześnie, powinny również się nieco wyróżniać, aby przykuwać wzrok. Konieczne jest więc wypośrodkowanie pomiędzy banalnym a szalenie oryginalnym projektem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz