Od początku mojej pracy jako graficzka wiele zmieniło się na rynku drukarskim w Polsce. Z każdym rokiem popularność drukowania online staje się tak duża, że już właściwie zdecydowana większość konsumentów decyduje się na tę formę. Czy naprawdę jest ona tak opłacalna? I dla kogo bardziej — klienta, czy właściciela firmy drukarskiej?
Drukowanie online — zalety, o których nie każdy pamięta
Warto zdawać sobie sprawę, że zamawianie druku przez Internet wiąże się z całą masą korzyści. Najczęściej zwracam uwagę na tak istotne kwestie, jak oszczędzanie czasu, czy też niższe koszty. Jednak to nie wszystko. Warto zdawać sobie sprawę z tego, że zamawianie druku przez Internet może wiązać się także z jakością. W końcu często słyszę o tym, że w otoczeniu moich klientów nie ma firmy na najwyższym poziomie. Tym samym nie mają oni odpowiedniego sprzętu. Dlatego też zamawiając online, można dostosować wszystko do własnych potrzeb.
Klient kontra właściciel — komu opłaca się drukowanie przez Internet?
Wielu moich klientów dziwi się, dlaczego zamawianie przez Internet często jest znacznie tańsze. Nie rozumieją oni, dlaczego właściciele firm sami skazują się na straty. W praktyce jest to bardzo mylne założenie. Gdyż dzięki większej ilości zamówień zadowolonych klientów, firmy mogą jednocześnie realizować większą ilość zamówień. Tym samym ich maszyny są mniej eksploatowane. Daje to w rzeczywistości obustronną korzyść.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz