sobota, 22 kwietnia 2017

Zdjęcia reklamowe architektury

Jestem olbrzymią fanką pracy nad zdjęciami architektury. Przeważnie klienci potrzebujący reklamy
obiektów architektonicznych zgłaszają się bezpośrednio do grafików, którzy przygotowują dla nich fotorealistyczną, trójwymiarową makietę danej nieruchomości. Czasem jednak nowoczesne budynki trzeba przedstawić w formie bliższej rzeczywistości, a jednocześnie na tyle atrakcyjnej, żeby zachęcić klientów do zapoznania się z tematem.

Fotografia reklamowa architektury jest dość trudna dla początkujących, ponieważ wymaga pracy na bardzo dużych obiektach. Dlatego zanim zajęłam się tym na poważnie, prześledziłam różne techniki oraz technologie pomocne w realizowaniu takich sesji. Poznałam zarówno teorię, jak i praktykę. Wykonywałam wiele zdjęć obiektów architektonicznych, w tym również plenerów i wnętrz. Dzięki temu mam świadomość, jak istotne jest wykorzystanie chociażby światła dziennego i sztucznego, a także umiejętna kompozycja oraz ustawienie parametrów ekspozycji.

Miało to kluczowe znaczenie przy cyfrowej obróbce w programie graficznym. Fotografia reklamowa rządzi się swoimi prawami, dlatego również w przypadku zdjęć architektury konieczne jest wprowadzanie rozmaitych korekt w wykonanych ujęciach. Zachęcam do nauki w tym zakresie, ponieważ obróbka cyfrowa jest niemal tak samo ważna, jak samo fotografowanie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz