środa, 19 kwietnia 2017

Czym zajmuje się grafik reklamowy?

Czasami praca grafika reklamowego jest niezwykle kreatywna i twórcza. Zdarza się jednak, że jest rzemiosłem, polegającym na wielokrotnym wykonywaniu bardzo podobnych projektów.

Standardowe zlecenia 

Jako graficzka reklamowa najchętniej wykonuję projekty, które wymagają ode mnie twórczego myślenia. Zdecydowanie praca taka jest bardziej satysfakcjonująca. Jednakże, często klienci wymagają ode mnie realizacji prostych projektów według określonych wzorów.

Przykładem mogą być wizytówki dla firm. W zasadzie każda firma, nawet jednoosobowa chce mieć swoje wizytówki. Są one potrzebne z kilku powodów. Przede wszystkim oczywiście, służą one przekazywaniu informacji o firmie klientom, jak również osobom czy instytucjom, które są potencjalnymi klientami. Jednakże, są one również elementem marketingu.

Wizytówki dla firm do pewnego stopnia mogą być czasami twórcze. Przeważnie jednak klienci nie chcą, abym szczególnie popuszczała wodze fantazji. Wolą, ażebym projektowała je według pewnego niezbyt skomplikowanego wzoru. Wizytówka nie może być specjalnie skomplikowana, gdyż w założeniu nie jest to materiał reklamowy, lecz jedynie informacyjny. Odbiorca może natomiast zostać zniechęcony do firmy, jeśli materiały informacyjne są skomplikowane i nachalne.

Czy praca grafika jest nudna? 

 Pomimo, iż zdarzają mi się nudne zlecenia niewymagające ode mnie zbyt wielkiej kreatywności, to jednak nie mogę powiedzieć, aby moja praca była nudna. Regularnie realizuję również zlecenia, które są dla mnie wielkim wyzwaniem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz