czwartek, 23 marca 2017

Wskazówki jak tworzyć podwójną ekspozycję

Niewątpliwie, żaden grafik, czy to ten od reklamy, czy pracujący w jakieś zupełnie innej branży, nie
poradzi sobie dzisiaj bez photoshopa bądź któregoś z pozostałych programów pomagających w obróbce zdjęć. Już dawno się z tym pogodziłam, gdyż wiem jak ważne w reklamie są różnego rodzaju efekty, takie jak między innymi podwójna ekspozycja.

Jakie zdjęcia warto mieszać? 

W swojej pracy zawodowej przyszło mi już mieszać ze sobą wiele dziwnych zdjęć tworząc podwójną ekspozycję. Tak naprawdę jednak, z mojego doświadczenia wynika, że zdjęcia muszą być odpowiednio dopasowane, aby podwójna ekspozycja faktycznie miała jakikolwiek sens.

Uważam, że przede wszystkim zdjęcia powinny się znacząco różnić. Chodzi o to, aby zdjęcie nakładane, które będzie na drugim planie, było znacząco inne niż to, które będzie zdjęciem pierwszoplanowych. Dlatego też, nigdy nie nakładam na przykład zdjęcia człowieka na inne zdjęcie człowieka. Byłoby to całkowicie bez sensu.

Ponadto, nie ma także sensu nakładanie zdjęcia wykonanego w czerni i bieli na zdjęcie kolorowe. Odwrotny zabieg również nie ma zbyt wiele sensu. W tym sensie, zdjęcia powinny być więc dosyć podobne. Jak więc widać, dobór odpowiednich zdjęć do podwójnej ekspozycji wcale nie jest oczywisty.

Fantazja w umiarze 

Zawsze podczas mojej pracy staram się korzystać z własnej fantazji, którą jednak muszę nieco hamować. Tak jest też z podwójną ekspozycją. Z jednej strony, aby była ciekawa trzeba korzystać z ciekawych zdjęć .Z drugiej strony, bardzo rzucające się w oczy, na przykład jaskrawe zdjęcia nie dadzą nigdy dobrego efektu.

P.S.

Na tej stronie znajduje się ciekawy turorial podwójnej ekspozycji Photoshop.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz