Fotografia reklamowa jest tak rozbudowanym działem, że istnieją specjalne studia fotograficzne,
zajmujące się wyłącznie nią. Jej odbiorcą jest głównie klient biznesowy. Dotyczy nie tylko produktów i przedmiotów reklamowych, ale także modelek i wszelkich innych elementów, które z reklamą mogą mieć cokolwiek wspólnego.
Jak wiadomo reklama to szeroka działka, ale w skrócie można powiedzieć, że fotografia tej dziedziny ma na celu uatrakcyjnienie produktu czy usługi tak, aby dotarła ona do klienta z pozytywnym skutkiem. Jej przeznaczenie to Internet, prasa, także profesjonalne katalogi.
W tym przypadku ważne jest przemyślenie całości projektu, aby zdjęcia były intrygujące i skłaniające do skorzystania z oferty. Z doświadczenia wiem, że wymagają naprawdę dużo pracy i zapału, ale też pomysłowości, aby efekt był zaskakujący.
Podstawową zasadą, na której trzeba się opierać, tworząc ujęcia, jest to, że zdjęcie reklamowe powinno przedstawiać produkt jako jeszcze lepszy niż jest on w rzeczywistości. Dzięki temu będzie dla klienta wymowniejsze i sprawi, że nie będzie potrzebował przeszukiwać innych propozycji. Staram się, aby ostateczny wynik pracy był dobry jakościowy, bez przebarwień i cieni, zrobiony w dobrym świetle, przemyślany, a nie chaotyczny.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz