czwartek, 12 stycznia 2017

Jak zaprojektować wizytówkę?

Jak powinien wyglądać dobry projekt wizytówek? Dzięki wielu latom doświadczenia w projektowaniu wiem co nieco na ten temat.

Na samym początku trzeba oczywiście wybrać format. W Polsce klasyczne wizytówki mają rozmiar 90x50 mm i lepiej przy tym pozostać. Te większe mogą bowiem nie zmieścić się w wizytowniku. Wiele zależy też od tego czy ma to być wizytówka firmowa czy prywatna. W przypadku tej drugiej można nieco więcej poeksperymentować. Zwykle na wizytówce umieszcza się takie dane jak imię i nazwisko, dane kontaktowe oraz ewentualnie adres. W przypadku wizytówki firmowej musi  być także logo  firmy. Informacji nie może być jednak za dużo, ewentualnie można je podzielić na dwie  strony tworząc wizytówkę dwustronną.


Opcjonalnie można wykonać wizytówkę pionową, zależy to jednak od ilości treści i formy logo. Na pewno wizytówki tego typu spotkać można nieco rzadziej. Logo najczęściej umieszcza się w lewym górnym rogu, ale nie jest to zasada. Śmiało pokusić się można także o dodatkowy element graficzny, najlepiej nawiązujący do identyfikacji wizualnej firmy. Osobiście nie jestem fanką fotografii na wizytówkach. Na końcu zawsze warto też pokazać wizytówkę osobie trzeciej, aby oceniła ją z boku. My nie zawsze jesteśmy obiektywni.

Kluczowym elementem jest także wysoka jakość wydruku. Warto więc znaleźć dobrą drukarnię i być jej wiernym. W tym przypadku cena nie jest najważniejsza. Wizytówka w końcu świadczy o jej posiadaczu. Można rozważyć wydruk na ciekawym papierze np. o nietypowej fakturze.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz